Translate into your own language

2015/10/09

Rosenrot



Veien frem

Rosenrot i hagen vokser langsomt videre. Sådd fra frø er plantene nå to år gamle. Etter seks år vil jeg endelig kunne høste Rosenrot fra egen hage. Frem til da kjøper jeg økologiske 'Rosenrot'røtter for så å helle Wodka over dem og sette glasset for en periode av minst seks uker i et solrik vinduskarm i stua. Der blir glasset snudd opp ned regelmessig. Snart er neste batch ferdig. Da gjenstår kaldpressing or filtrering til Rosenrottinkturen kan helles i de blå dråpeflaskene jeg bruker.



Rosenrotetiketten min

-------------------------------------------------------------------------------------------------
www.herbbees.blogspot.no       Naturens Apotek      Mob. 41123560
               ROSENROT  tinktur  -  Rhodiola rosea  
Inneholder: Rosenrotvirkestoffer  i 40% alkohol.
Adaptogen urt som minsker stresshormoner, kolesterolsenkende, blodsukker- og blodtrykkregulerende.
Brukes ved tretthet, depresjon, stress, kreft, håravfall, svak hjertefunksjon eller hevelser.
Antioksidant, afrodisiakum.
Ta 10-30 dråper om morgenen eller på formiddagen. Brukes  6 uker, så 1 uke pause.
Oppbevares mørkt og kaldt. Holdbart til 10/2022. 100 ml.
-------------------------------------------------------------------------------------------------


Dråpene tas gjerne i et halvt glass vann, eventuelt i en kopp avkjølt urtete. Vanligvis er det ingen problem å ta to eller tre forskjellige typer tinkturer i samme glass.

Tips: Når du skal ta pause av Rosenrottinktur anbefeler jeg å bytte den med en tinktur av en annen adaptogen urt som Astragalus.

Informasjon

For mer utfyllende informasjon om Rosenrot, se http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rhod_ros.htm


Bestilling

Jeg lager mange forskjellige tinkturer. Bruk av medisinske urter er en hobby av meg. Med en studiebakgrunn i Medisin og Alternativ Medisin liker jeg å lære om de opprinnelige naturmedisiner som den farmaseutiske industri prøver å etterape kjemisk. Derfor har jeg mange forskjellige urter i hagen min og bruker mye tid på å stelle, plukke og tørke dem.

Er du interessert i å kjøpe noe av meg, da er det bare å ta kontakt. Du kan også sende meg en e-post fra høyre kolonnen på bloggen.

Har jeg ikke det du leter etter på lageret, da synes jeg at det er veldig gøy å lage noe til deg.

No comments:

Post a Comment